lördag 25 september 2010

Klar luft och höga tankar i september

Den för mig första höstmånaden har alltid varit en av mina favoriter, ut far jag till regnbågssjön och snart väntar havsöringspremiären på fluga. Kanske för att luften är klar, kanske mest för att hösten är så löftesrik. Utvilad efter sommaren är jag full av inspiration och goda föresatser och beredd att ta i. Det känns roligt att komma tillbaka till jobbet och familjen är närmre varann efter en skön sommar. Resan till Strömhult var lyckad och hösten kommer full av förväntan.

2,5 kg höstbåge som ivrigt nymfade i ytan innan den föll i mitt vål

Skulle vilja iväg på ett regnbågspass till sjön, Niklas instämmer men vi lyckas inte få till det. Lördagen kommer och jag ska uträtta några ärenden norr om stan. Grejorna i bilen och när man ändå är i Roslagen så kan man väl... det blir aldrig som man tänkt sig. Regnbågssjön känner jag väl sedan tidigare och den i tid korta avstickaren blir lönsam. Känns nästan fånigt att lösa kort, kliva ned till favoritvikens sten och kasta ut. För att halvtimmen senare landa en regnbåge på två och ett halvt kg. Den klara luften och mina höga tankar gör att jag lever gott!

3 kommentarer:

Lasse sa...

Örsjön ryktades det om va? Respekt - att bara åka och plocka en tvåkommafemma sådär. Fan Jonas det är en stor fisk, grattis! Du får visa hur man gör nångång.

Jonas sa...

Tack Lasse jo jag inser charmen i att drilla stor fisk, svårt att se på nymfvaken vilken storlek det är och sedan när jag känner knyckarna i andra änden... mäktigt. Länge sen jag var i Örsjön men den är fortfarande fin.

Herr D sa...

Ibland är det lätt att leva ;-)