tisdag 9 september 2008

Laxnätter i Strömmen, leverans!

Japp på fjärde kvällen händer det. Måndag efter helgen och luckan är fullt öppen igen. Efter läggning av barnen tar jag bilen in till cityfisket för att bara en gång till försöka mig på det här. Självförtroendet har fått sig en törn men förhoppningarna finns där.


Och så bara händer det, i sjätte kastet eller så så hugger en lax på fluga och jag kan efter ett par tjurrusningar landa en lax på 3.3 kg. Proppen ur!
Fisket är bra, Per bredvid mig landar en stund senare en lax på 7.0 kg och efter det tar jag en havsöring på 2.2kg. Peter tar en likadan lax som Per som väger knappa 7 kg. Det är bra fiske denna kväll, strax innan halvelva funderar jag på att ge mig då folk som ska jobba dagen efter börjar troppa av.
"Bara ett kast till" mentaliteten finns där, vem vet hur länge luckan kommer att vara öppen den här gången? hur jobbigt är det att vara trött på jobbet en dag egentligen? Carpe Diem, jag fortsätter och tar en stund senare en lax på 4.7 kg. Trippeln är fullbordad, jag är nöjd! (bara för ikväll) men min kunskap om fisket utanför Operan är värt något och jag kan landa fisk!


Peter... har man sett bilden förr...

Inga kommentarer: