onsdag 3 september 2008

Laxnätter i Strömmen, andra passet

... en uträtad krok är vad jag finner i handen, den vassa och grova karpkroken i storlek 6 som jag bundit en liten Glödhäck på pallade inte trycket. I tio minuter innan stångades jag med en lax som mestadels av tiden befann sig långt under Strömbron, rusningar eller snarare tunga glidningar på 20-30 meter gjorde att jag egentligen aldrig hade kontroll på fisken...

Tisdagens kvällspass inramades av laxdrill, flera hugg och många som fick känna på stor fisk men förvånansvärt få kom upp. Bredvid mig stod Claes som gått tomhänt tre kvällar tidigare i rad. Det riktiga laxpsykbrytet fick han kvällen innan när han stod emellan Peter och Pär som fick tre respektive fyra laxar var. De fiskade med samma fluga, samma tafs och samma sänke... "Vad gjorde jag fel?" undrar Classe förtvivlat. Denna kväll har han flera fiskar på och landar två helt nystigna laxar med topp på 5.3 kg. Nu var det jag som stod bredvid...

Har laddat för fiske flera vardagskvällar men Roines sms slår emot mig: Stängt! Nu måtte komma mer regn för jag vill in och fiska LAX!

Inga kommentarer: