fredag 27 juni 2008

Grannarnas kamp...

Ja Micke min granne har köpt båt, vi delar inte bara fiskeintresset utan även cykling, bankjobb (annan storbank), fotboll och indiemusik... Han kan det där med gäddfiske och känner grabbar som Buster & Co, då kanske vi kan komplettera varandra om jag bidrar med prickigt salt fiske, en dos Jältsten och Berggren... Den tiden kommer säkert men nu är det inte det den här artikeln handlar om.

Jag och äldsta sonen Ivar fick chansen att hänga med Micke och hans son Oskar ut på gäddfiske, betesboxar med stora gummigrejor a la Bulldawg och jerks som Pike Attack och Buster Jerk laddades. Sagt och gjort en vardagskväll begav vi oss ut och fiskade runt Vitsgarn vid Hårsfjärden. Kort kan väl sägas att vi hade tur med vädret, otur med grynnor som ej fanns markerade på sjökortet och att kaffet smakade alldeles utmärkt. Vi tipsades av själv gäddlegenden Buster om vikar som skulle hålla gädda...

Visst hade jag kontakt med fisk, men var inte särdeles nära att landa gädda. Jag hoppades att äran skulle räddas. Visst är Oskar ett antal år äldre än Ivar och det måste ju ses som en fördel men det gick inte vår väg, turen räddas av familjen Karlsson någon helg innan...

Micke med gädda på åtta kg!


Oskar med gös på fem kg!!! men nedan inte lika stor sötvattenskrokodil :-)

Vi ser fram emot att kampen fortsätter...

Inga kommentarer: