lördag 3 oktober 2015

Kortfiske i Strömhult

4 kg fighter som får spöet att jobba hårt i strömmarna.

Så det kan bli ibland, den som samordnar och driver på andra att åka och fiska tvingas bli hemma. Denna gång är det inte jag, jag har packat och laddat för en heldag i Strömhult efter ett par års frånvaro. Det famösa fisket lockar igen och en vacker höstdag beger vi oss söderut.

Vacker dag bland strömmarnna...



Det är höst och i det varma vädret är det att fiska smått som gäller; myggpuppor i alla dess former går bra men frågan är om inte "Strömhultspuppan" fungerar bäst av alla. Under dagen fångar jag 11 regnbågar mellan 2,5 och 4 kg samt en öring. Fisket är som vanligt fantastiskt kul när man ser och smyger på fisken.

Det blir en fin dag med grillat vildsvin till lunch som Patrik styckat mmm och hann jag inte med en kort tupplur med? Fiske är avkoppling och att återkomma till ett vatten som man känner utan och innan är riktigt roligt. Dagens största fisk tar Ambjörn på 6,4 kg och totalt kommer det upp fyra över sex kg och ett antal över fem kg - stor fisk för oss vanliga puppmetare och det som lockar med resan hit.




"Strömhultspuppan" lurar stora bågar


Små epoxi myggpuppor i strl 16 fällde några regnbågar
Ambjörn med dagens största regnbåge!

1 kommentar:

Niklas sa...

Fina bilder och trevligt inlägg som vanligt. Det blir inte alltid som man tänkt sig men snart får jag min revansch.