onsdag 17 oktober 2012

En oktobermorgon...

... kort besök med adrenalinpåslag av det grymma slaget.
Det blir korta pass nuförtiden och lyckan har verkligen varit med mig så här långt. Jag tar bilen till jobbet och passar på utan några egentliga förhoppningar. Ett kort stopp. Det tar ett par trassliga kast innan jag kan sträcka ut, streamern seglar mjukt fram någon decimeter under ytan. Jag förnimmer något och ryggmärgen reagerar, det är en skugga bakom flugan!

Strax efter att mina mentala funktioner satts på helspänn så smäller det till i linänden. En tung kamp börjar och in i håven seglar en mäktig havsöring, digitalvågen noterar 5 755 gram. Yes!
Havsöring i lekdräkt 5 755 gram
Havsöringen simmar tillbaka i samma vatten och jag är åter på jobbet. Ler triumferande mot kollegan vid kaffeautomaten, han skulle bara veta.


Jo iPhone med självslutarfunktion lämnar en del övrigt att önska.


3 kommentarer:

Herr D sa...

Siddu,
skaplig raggare på fluga, grattis :-)

Karki sa...

Havsöring över fem kilo i år igen. Kul kul kul!

Anonym sa...

fet o fin..grattis..sickla?mvh Lasselax