lördag 4 oktober 2008

Sportfiske är livet...















Det är på plats med ett citat som jag direkt när jag läste det kände att det handlade om mig. Jag har precis varit iväg på en fiskeresa med TFF men längtar ändå efter mer. Som tur är väntar ett besök i Strömhult i mitten av oktober men dagarna tills dess känns oändliga...



”För mig har sportfiske väldigt lite med sport att göra, det är heller inte alltid i första hand förknippat med avkoppling. Fiske med spö är ett begär, ett sug som gör att jag drabbas av abstinens om fiskeuppehållen blir för långa. Fisket är en tillflyktsort såväl fysiskt som geografiskt som i tanken, ibland störande i sin ständiga erinran. Det är drömmen om det förlösande hugget som får mig upp på morgonen, får mig att dra iväg flera mil, driver mig att timme efter timme lägga ut draget eller flugan över nya vattenmassor.”
Nicolas Jändel citerad ur boken Stockholms bästa ädelfiskevatten.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så rätt! ja det ÄR det det handlar om. Kan man få diagnosen hos läkare så att man kan gå ned i arbetstid för att klara livet?

Anonym sa...

Kul blogg Jonas! fick tipset av Lill-Peter, när är ni i Strömhult? Fjällorna är där 10-11 oktober

Jonas sa...

Hej Siv!
jaså Peter skvallrade...
Vi drar till Strömhultsån i nästa vecka, skitfiske! hörde av Robert att det fanns RIKTIGT stora fiskar i ån nu...